wohoo!

Jag är så glad när det gäller Rick och andra hundar. Jag skulle träna bort hans rädsla för främmande hundar med hjälp av klicker, men det verkar som om han har gjort det helt på egen hand/tass.
Igår lekte han med hela sju främmande hundar! Både tikar och hanar, okastrerade som kastrerade! Idag lekte han med ännu en främmande hund! Han leker med allt och alla just nu och tycker det är underbart roligt!

Igår när vi först var i rastgården där dom lekte var det väldiga morrande mellan honom och en annan hane, men efter att ha sagt till dom båda en gång så var det över. Senare stod dom och nosade på en kissefläck tillsammans.

Idag skällde han och en Parson Russell hane på varandra både när vi möttes när vi gick, sen på vars en sida om stängslet i hundrastgården sen inne i rastgården. Dom slängde sig mot varandra och väsnades. Jag röt till och visade dom att dom skulle låta bli med sånt. Dom stod stilla ett tag precis som om dom inte visste vad dom skulle göra sen sprang dom iväg i full fart och busade med varandra!

Jag är överlycklig, han är inte rädd för främmande hundar längre, han skäller fortfarande, men det är inte längre rädsla i rösten!! Skällandet är mycket lättare för mig att jobba med än rädsla. Åh vad jag är glad att han inte är rädd!!

Jaja, vi ska fortfarande träna, man ska inte sluta bara för att allt är bra för tillfället. Jag vill ju att han fortsätter så här, att han inte faller tillbaka och blir rädd igen menar jag.

Inlägget har inte nåt med klicker att göra jag vet, men det är underbara nyheter och det ska man ta vara på ju =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0