koppel och klicker

Vi har börjat med koppelträning på vår klickerkurs nu, det är verkligen superroligt!! Rick gör jättebra ifrån sig, han är otroligt uppmärksam och letar alltid efter kontakt med mig för att se vad han ska göra. Jag hade inte kunnat vara mer stolt över honom!

Jag har kopplet och klickern i höger hand och godis i vänster hand. Hela tiden när han går på min vänstra sida och kopplet hänger löst klickar jag, ger honom godis och utbrister braaa! Än så länge tränar vi varje gång vi går ut. Först får han göra sina behov så han inte är distraherad av det när vi tränar. Men när han är "tom" så börjar vi. Jag säger "Rick, vi tränar" och så börjar vi. Han är väldigt, väldigt samarbetsvillig!

Jag ska be en kompis eller släkting att fota oss när vi tränar och så ska jag se till att få en liten filmsnutt på det oxå. Jag vill ju visa hur det går till och hur duktiga vi är! Man måste ju skryta liiite granna =P

Vi tränar även mycket kontaktövningar med klickern. Det går ut på att Rick belönas när han tar ögonkontakt med mig. Detta är han oxå väldigt duktig på. Han vill alltid ta ögonkontakt för att se vad han kan göra, om han ska göra nåt och hur han ska göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0