ingen respekt alls!

Nu har vi varit ute på en klickerrunda till, koppelträning igen. Det gick bra, Rick drog inte bort till vissa buskar som han normalt är halvt besatt av.

Vissa hundar skäller han inte på när vi tränar, några kan han däremot inte låta bli. Tidigare idag när vi tränade struntade han i alla hundar, men en kvinna (för att inte kalla henne nåt elakt) bestämde sig för att hennes hund minsann skulle hälsa på Rick!! Där går vi, mitt uppe i träningen vilket hon förstod, man kan bara inte missa ljudet från klickern! Rick skällde på hunden och jag suckade väääldigt djupt och tyckte att folk är lite konstiga..

Sen är det två kvinnor som vi möter som skulle börja prata med mig om hur söt Rick är. Ena av dom började gå mot oss och jag bara sa "tack, men vi tränar" och fortsatte gå. Kvinnan blev lite sur!

Nu när vi nyss var ute är det en ung kille med en amstaffvalp ut. (Dom kommer få allvarliga problem med den hunden senare. Så som den beter sig och dom skiter i det...) Hunden ställde sig och stirrade på Rick som reagerade med att skälla. Vad gör ägaren? Låter hunden fortsätta stå och stirra på Rick.
Alla vet kanske inte att det är dumt att låta sin hund börja stirra ut en annan, men alla borde väl fatta att om den andra hunden börjar skälla och visa att den blir rädd så är det rätt bra att gå bort med sin hund..

Jaja, träningen blev i alla fall inte påverkad =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0