dagens klick =(

I middags ställde jag mig och delade upp hundgodis i lagom små bitar, la dom i en liten burk med lock och stoppade klickern i jackan.
Jag var riktigt, riktigt peppad och taggad för att träna med Rick. Det kändes så bra och jag riktigt längtade tills första klicket!

I stället för att stå på ett ställe och vänta på att det skulle dyka upp hundar så gick vi runt. Vi letade ett tag efter främmande hundar men hittade istället 3st som han redan känner. Dom är han ju inte rädd för så ingen klickerträning där inte..

På vägen hem såg jag en jättesöt hund, M, utan för min port. Rick och M skäller alltid på varandra, har dom gjort sen dag ett av nån anledning (revirtänkade tror jag).
Jag blev överlycklig, äntligen skulle vi få sätta igång! Upp med klickern fort som bara den, fyll ena handen med godis, sen skuttar man glatt bort till porten.

Ja vad händer? Dom gick innan vi han fram!
Jag var så besviken så det var inte klokt.. Så mycket som jag såg fram emot träningen, så roligt det skulle bli..

Innan vi gick in stod jag och pratade med 2 kvinnor som båda älskar Rick. Under tiden vi stod där fick Rick träna på att sitta snällt och lugnt vilket är bra för honom. Han gjorde jättebra ifrån sig! Han satt hur snällt som helst och tittade runt på allt som hände.


Nu hoppas jag på imorron istället, för träna, det ska vi!! Jag letar runt i hela Malmö om det så behövs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0