annan träning med klickern

Jag har berättat att jag och Rick tränar bort hans rädsla/panik för främmande hundar med klickern. Men det är inte bara det vi använder den till. Jag har en lista på andra saker som vi oxå ska träna.

Klickerlistan:
- sopsortera (Rick älskar att hjälpa till hemma)
- söka mynt (lite skoj på promenaden)
- gå lös utan problem
- lite olika tricks

Jag är noga med att sopsortera och Rick sitter alltid och tittar på med stor nyfikenhet, undrar vad han tänker. Så varför inte ge honom lite jobb oxå? Han älskar att ha något att göra!

Söka mynt var bara nåt jag kom på en dag. Jag vill att Rick ska använda huvudet mer på promenaderna och det är inte alltid man är på topphumör och kan aktivera på det sättet man normalt gör. Har jag en brinnande huvudvärk är jag ju inte så rolig att gå med. OM han då har en uppgift på prmenaden, att söka mynt, så har han nåt att göra i alla fall.

Jag hoppas han kan gå lös utan problem, han har väldigt, väldigt stark jaktinstinkt, men med rätt träning tror jag att vi kan lyckas!

Olika tricks, ja vem tycker inte det är roligt?

Hur vi ska gå till väga vet jag inte just nu, så långt har jag inte tänkt, utan det löser jag när vi börjar med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0